Inga bilder idag :( Men tips :P

Tjabba! Idag blir det tyvärr inga bilder :(

Aja här kommer lite roliga tips om hur man kan bli bättre fotograf:

• Lek med ljuset, använd inte bara blixt, utan naturliga ljus, testa att få med skuggor m.m
• Lek med detaljer, titta på bilden du ska ta/har tatt, ibland kanske det är mer intresant att ta kort på det som är i bakgrunden av motivet.
• Om du ska ta kort på ett hus t ex placera inte huset i mitten av bilden, det kan oftast kännas som om bilden blir platt då, testa istället att placera huset på sidan av kortet.
• Ibland kan man darra väldigt mycket då är det bra att använda stativ.
• Och det bästa tipset är att experimentera, testa som du själv känner för!

/Miriam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
V.I.P

Din E-postadress?: (Det är bara jag som ser den)

Har du någon hemsida eller blogg?:

Dina ord:

Trackback

Hej! Ni har just kommit till en fotogalen tjej! Jag heter Miriam och fotar med min Canon EOS 1100D. Jag älskar att fota och fotar så fort jag får chansen. Förutom att fota så rider jag, dansar och spelar fotboll. Har ni frågor eller tips så lämna en kommentar eller kontakta mig via: [email protected]. Gilla och följ mig gärna på bloglovin :) Kontakt: [email protected]

bloglovin bloglovin


RSS 2.0