Picnik.se TIPS

Hej!

Idag tänkte jag skriva lite om picnik.se, Picnik är en jätte bra (enligt mig) fotoredigerar sida, det är gratis, man behöver bara skapa ett konto och sen kan man börja redigera foton, sen kan man ju köpa också då får man fler funktioner, men jag tycker det går jätte bra utan oxå!

Nu ska jag visa några enkla funktioner. När du har loggat in, klickar du på en stor grön knapp där det står upload photos. Så väljer du en bild. Första sidan du kommer in på är då Basic edits. Där kan du beskära bilden, rotera den, ändra färg mm...Jag går inte in så detaljerat på doom här sakerna, utan jag kommer visa mer när vi kommer längre fram :)

Nästa flik står det featured, det kommer jag inte gå in på, men nästa flik, där det står eftects, kommer jag visa lite. På efects kan man då lägga till efterkter och sånt. Nu ska jag visa med tex svart vitt, din bild är först vanlig, men sen när du klickar på svart vitt kommer då hela bilden att bli det, så här:

FÖRE:

EFTER:


Sen om du lägger musen på bilden, blir det en rund ring, om du klickar på bilden, kommer där du klickade bli den originala färgen, så här tex:

FÖRE:


EFTER:


Ser ni att det är original färgen på kanterna?

Sen kan man göra tvärtom oxå, såhär:


Nu är det svartvitt på kanterna istället, om du vill ha såhär, så klickar du på den lilla rutan där det står reverse efect ;)

Såhär kan du göra med alla eftecterna oxå :D

Nästa flik är text, och ja det är just vad det är om man vill lägga in en text på sin bild, tex:



Då skriver du in den text du vill ha i den  där rutan där det står att du ska skriva en texten, och sen kommer den upp på bilden, där kan du ändra färgen på den och hur stor och bred och vart du vill ha den på bilden. Du kan oxå änra typsnitt :)


Så det var allt jag visade idag, jag tar resten imorgon!

Dagens fototips: Om du inte blir nöjd med en bild du har tatt, kan du ju gå in på picnik och redigera den där så blir den kanske snyggare!

/Miriam :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn:
V.I.P

Din E-postadress?: (Det är bara jag som ser den)

Har du någon hemsida eller blogg?:

Dina ord:

Trackback

Hej! Ni har just kommit till en fotogalen tjej! Jag heter Miriam och fotar med min Canon EOS 1100D. Jag älskar att fota och fotar så fort jag får chansen. Förutom att fota så rider jag, dansar och spelar fotboll. Har ni frågor eller tips så lämna en kommentar eller kontakta mig via: [email protected]. Gilla och följ mig gärna på bloglovin :) Kontakt: [email protected]

bloglovin bloglovin


RSS 2.0